memorable gig ever!!

Sunday, March 15, 2009




8 Mac 2009 merupakan hari yangg sangat-sangat menarik giler. Aku dah pegi konsert bersatu yang banyak band-band otai perform. Memang aku tak sabo giler nak pegi sebab ade band otai cam Acid Rain, JBH, Mistik, Damokis. Tak lupa gak hero aku pon ade, Plague of happiness. Ade gak satu band oi dari JB, Boots Off. Band Metal macam hayagriva & logam. Band-band lain macam blanket party, carbon4teen, the closed, 21st floor, laila, inflict, redemption, net, the mixed dan statik. Band ska punk dari jb,Priceless Stupid Box tak dapat join sebab-sebab komitmen masing-masing (sedey siot...huhu).

Crowd yang datang pon memang tak ramai sebab tak banyak band indie kot...hehe. Biasa la,otai-otai ni tak ramai yang kenal kot. memang berbeza la kalau time gig indie. Agak banyak ruang kosong. Awal-awal gig tu agak bosan la sebab band yang perform band baru2 kot. Aku memang tak kenal pon...hehe. So,aku lepak la kat belakang. Tak lama ujan pulak. Pastu Azmal & Arab dari band plague of happiness datang kat tempat aku letak nak tumpang teduh. Best gak lepak ngan diorang. Sempat gak aku tanya diorang pasal lagu baru yang diorang record. Azmal bagitaw aku yang diorang record 1 lagu malay N 1 lagu english. lagu english tajuknya "useless enemy" & yang malay "hasrat" apentah...hehe. Pastu banyak lagi la yang aku bualkan.

Naz & Plague of happiness hari tu memang gempak cam biasa la..haha. Salute la korang. Memang chaos abis la time tuh. Depan stage yang kosong tadi tiba-tiba sesak dengan orang skankin. Azmal cakap ngan aku maybe diorang main lagu baru tp xde lagu baru yang dimainkan. Tak cukup masa kot. Sebab gig mula lambat. Lagu lama pon enjoy!!!

Band chaos punk dari penang, Acid rain perform dekat2 jam 11.30 mlm. Memang lambat gak la. Dh la diorg datang dari jauh. Aku memang salute la ngan diorang. Gempak giler beb..haha. Tapi aku still xpuas tengok diorang main sebab kejap sangat. Maklum la, masa dah nak mencecah jam 12 mlm. JBH aku xsempat tengok sebab kena balik dah. Penat giler beb...fuhhh!! On da way nak balik tu aku terserempak dengan Dean dari Acid Rain. Sempat gak la borak2 sikit ngan dia. Dia pon xpuas ati sebab organizer xbagi main awal. kesian aku tengok dia baru nak cari tempat tido.

Okeh la, overall hari tu memang best la band yang perform walaupon start gig lambat (cam biasa la kan). Aku memang puas hati la dengan gig nih. xpuas ati pasal mula lambat ngan xpuas tengok Acid Rain perform. Sempat gak la aku sambar satu t-shirt gig ni. Cun wooo....hahaha. Balik KL memang penat giler sampai aku pon terpaksa ponteng kuliah....hahaha.(terpaksa ke?? memang malas sebenanya...hihi)

5 comments:

Anonymous said...

menarik sunguh konsert nie....
dan aku kenal sangat dengan organizer die...sangat rapat dgn aku...n very freindship.....

sebenarnya organizer ade menyediakan tempat tingal...tp apabila mereka sampai, langung tak contack organizer dan dtg seperti nak makan angin....instrument langsung tak bawak..dan organizer tetap sediakan untuk tidak menghampakan....(untk maklumat acid rain sahaja tak bawa instrument hari tu..ermmmmm)
pada awal2 lagi da memang cakap mereka main mlm..kenapa complaint lagi..ermmmmmmmmmmm....konsert nie kira awal abis..kalau d'selatan kul 1.30pagi baru abis bro.....
hope acidrain to be profisional if u are otai band la konon.....

Mr farique said...

yeke bro?? aku xtaw plak psl konsert d'selatan sbb aku x gi.mklum la,study kt kl...jauh tu. psl acid rain aku xtaw la apsl plk...mmg attitude diorg cmtu kot...hahaha

sara said...

poh ade?wah...mesti mreka hebat!!

Mr farique said...

mmg sgt2 hebat...haha

Mr farique said...

mmg sgt2 hebat...haha