HUJAN KENA F**k KAT JB?

Wednesday, April 30, 2008

This thing was happen on Art of Noise Fest in Johor Bahru last Saturday (19/4/08). As far as i know, there’s 17 bands will perform that day including HUJAN.



Embrassing right? They also keep showing up the official t-shirt of Hujan which already modified into “HUJANjing” which meant “Hujan Anjing”. Wtf?.
This things happen because of some missconflict between Hujan vocalist which is Noh Salleh that has made a clear announcement about sensitive issues on gay and homo people at a gig in MMU Melaka last year according to one of this post from RiceCooker. It is something like this:

“aah yang lembut lembut tu boleh keluar tk pyh tgk gig kitorang ekk”, Noh HUJAN.

Sort of something like that. Just read the comment at Little Miss Ezzah blog. For me, i am a homophobic (phobia of the homo people) too. I have already known about this anti-Hujan community quite a long time ago. Hentikan lah oke !

Suddenly all the front crowd keep yelling the F word. Poor Hujan. :(

Some of them say that Hujan already become too arrogont and high-demanding band. Im not really sure about this. But just dont give a fcuk about this. Yes, i am one of Hujan fanatic or so-called Raingers because i am supporting our local music industry. Let support our small local scene. Dont be a slave, let’s free out yourself from other. Kalau tak sampai bila nak maju. Lu pikir lah sendiri!!







korang tengok la sendiri kt video ni....

http://www.youtube.com/watch?v=TRDqSxSZBY0


Taken from SampahCommunity bulettin at Myspace:

Mengapa Hujan dikatakan Homophobic?


Dalam hal ini, kita perlu berfikiran positif dan perlulah mencari punca permasalahan. Seperti yang kita maklum. Masalah HomoGaysBian merupakan perkara yang masih taboo dalam Malaysia. MAJORITI RAKYAT MALAYSIA tidak menerima golongan HomoGaysBian kerana perkara ini bercanggah dengan norma-norma masyarakat Timur dan juga salah disisi Agama Islam yang merupakan Agama Rasmi bagi Malaysia. Ringkasnya, Hujan antara yang mewakili MAJORITI RAKYAT MALAYSIA untuk menghentikan masalah HomoGaysBian yang kini kian merebak di Malaysia. Perkara yang perlu disedar, masalah HomoGaysBian adalah masalah global dimana bukan sahaja Malaysia yang menghadapinya. Kita perlu bijak menangani masalah ini. Disedari terdapat juga golongan yang menyokong golongan HomoGaysBian. Dengan berbekalkan alasan Prejudis, Streotype dan akhirnya kepada Diskriminasi. Golongan HomoGaysBian mendapat perhatian masyarakat. Ada yang kasihan, ada yang simpati, ada yang menolong. Tetapi, itu hanya permulaan awal seolah Malaysia menghalalkan HomoGaysBian. Maka, bagaimanakah caranya untuk kita membuat pendirian mengenai HomoGaysbian?KITA PERLU SEDARKAN GOLONGAN HOMOGAYSBIAN BAHAWA PERBUATAN MEREKA SALAH. Hujan menggunakan pengaruh muzik sebagai platform untuk menyedarkan mereka. Mudah je kan? Kenyataan yang kasar? Sila selidik dahulu kenyataan yang Hujan buat. Ianya lebih kepada menasihati dan meneguhkan pendirian. Hujan pun tidak melarang golongan HomoGaysBian mendengar lagu-lagu ciptaan mereka. Kerana muzik itu bebas.


Nak dengar boleh, Taknak dengar tiada siapa yang marah


Lain-lain masalah seperti Hujan sombong, demand, istilah awek, noh kasar -arrogant-poyo, attitude teruk, dan sebaginya adalah masalah remeh. HANYA ORANG MENTALITI KELAS KETIGA SAHAJA yang menggangap masalah remeh sebagai masalah serius.


Pendirian kami. Kami bukan fanatik Hujan. Kami cuma SAYANGKAN INDUSTRI INDIE YANG BARU NAK BERKEMBANG DAN MAJU. Jika anda tidak suka mana-mana band sekalipun. Tidak usahla mengikut perasaan/emo sampai perlu mengfuck mereka. Mereka juga manusia seperti anda. Begitu juga ibu bapa anda yang merupakan manusia. Apa perasan anda jika ada orang lain FUCK ibu bapa anda? FUCK anda? Lagipun budaya FUCK-MENGFUCK ni bukan budaya kita. Itu budaya Amerika. Tinggalkanlah perbuatan tak berfaedah memaki orang lain sesuka hati...


the crowds yg mengFUCKkan band ini
bilangan mereka sgt ramai ok!
maaf.
aku tak boleh nak cakap banyak.nanti kene fµ¢k pulak~
jadi sila2 la tinggalkan komen & bagi pendapat korang ok! .

0 comments: